Put your hands up for Detroit! - Reisverslag uit Bowling Green, Verenigde Staten van Els Hanssen - WaarBenJij.nu Put your hands up for Detroit! - Reisverslag uit Bowling Green, Verenigde Staten van Els Hanssen - WaarBenJij.nu

Put your hands up for Detroit!

Door: Els Hanssen

Blijf op de hoogte en volg Els

09 December 2010 | Verenigde Staten, Bowling Green

Tijd voor de laatste echte trip. Detroit!
Na graduation snel tassen pakken en op naar de eerste stop, Starbucks.
Zonder kunnen we natuurlijk niet op weg!

Op naar de tweede stop.. The mall!! Na 3 uur shoppen, een Victoria Secret die heel erg tegenviel, veel plezier in een speelgoedwinkel konden we op naar onze slaapplaats de oom en tante van Linda.
En wat waren zei fantastisch! We voelden ons helemaal thuis. Nadat we aangekomen waren was nog niemand thuis dus begonnen we aan ons drankspel. Na heel veel bier.. te veel I am twister’s kwamen de oom en tante van Linda binnen. Na kennisgemaakt te hebben gingen ze al gauw genoeg naar bed en vonden wij het ook tijd om te gaan slapen.. de volgende dag moesten we weer… natuurlijk hoe kan het ook anders…. Shoppen!!

Na lekker uitgeslapen te hebben gingen we naar “The village” in Rochester. Erg mooi erg leuk en een heeeele mooie Victoria’s Secret. Na 2 uur shoppen had iedereen gevonden wat hij wilde en konden we in de rest een kijkje gaan nemen. Na , niet te veel shoppen in kader van de bezuinigingen, gingen we weer terug naar het huis. Waar we ons omkleden om Rochester by night te zien! En het was zoooo mooi! Alle huizen waren verlicht en het echte “Kerst”gevoel was aanwezig. Na een kerstmarkt bezocht te hebben… en mijn lichaamstempratuur naar -7 gedaald gingen we naar huis. Waar we getrakteerd werden op haardvuur… gluhwein… en een heerlijk maal! De avond zijn we doorgekomen met lekker liggen voor het haardvuur… luisteren naar Daniel op de piano en wie ben ik…. Na Obama te zijn geweest was het tijd om lekker ons bedje op te zoeken om de volgende dag klaar te zijn voor de grand tour door Detroit!

Zondag morgen… klaar om te gaan… of toch niet… Ja we waren klaar om te gaan. Nadat Linda haar sleutel weer terug had die ze in de achterbak had laten vallen, waarna ze de klep dichtgooide en de sleutel dus in de achterbak lag… Maar om 1 uur waren we onder weg… De eerste stop.. Ontbijt.. de oom en tante van Linda wilde ons meenemen om te gaan ontbijten… waar we natuurlijk weer niet mochten betalen omdat ZIJ ons meenamen. Daarna kwam de tijd voor de Grand Tour!

Eerst het rijke gedeelte van Detroit! Mooie huizen.. mooie straten… mooi alles… perfect gewoon!
Toen kwamen the 8 tot 10 mile… armoede … heeeel veel armoede… ingegooide ruiten.. afgebrande huizen, waar de oom van Linda het verhaal vertelde van “Sint Maarten”. Detroit wilde niets doen aan het feit dat er zoveel oude en kapotte huizen stonden dat mensen de huizen in brand staken om zo maar van de huizen af te komen. Nu wordt er gepatrouilleerd in deze straten en zijn er minder branden… maar nog steeds veel huizen die armoede uitstralen.

Om de dag af te sluiten met wat vrolijks gingen we naar het Heydenburgs project. Een straat in Detroit waar kunstenaars hun kunstwerken showen op straat! Kunstwerken met betekenissen.
Zo zag je veel kunstwerken die het beeld van Detroit lieten zien. Kinderen die opgroeiden met drank. Poppen met echte tanden die hij met veel vlieg en stuntwerk gekregen had via een oude praktijk… De verhalen waren een goed einde van een mooie trip

Na een laatste toast uitgebracht te hebben waren we klaar om te gaan… een einde aan onze laatste trip… nog even en we gaan echt naar huis…