Oh kom er eens kijken!! - Reisverslag uit Bowling Green, Verenigde Staten van Els Hanssen - WaarBenJij.nu Oh kom er eens kijken!! - Reisverslag uit Bowling Green, Verenigde Staten van Els Hanssen - WaarBenJij.nu

Oh kom er eens kijken!!

Door: Els Hanssen

Blijf op de hoogte en volg Els

09 December 2010 | Verenigde Staten, Bowling Green

Daar wordt aan de deur geklopt hard geklopt zacht geklopt!
Ook in Amerika moest een tweede Nederlandse traditie in ere worden gehouden.
We konden die goede oude Sint toch niet vergeten!

Na heel hard gezongen te hebben kwam Sintersteven binnen met Piet Edmee en Piet Laurie.
Waar we natuurlijk allemaal even bij op schoot moesten komen zitten om ons nader te verklaren over afgelopen 4 maanden. Nu was het bij mij het geval dat ik drie problemen had hier.
1. Tand
2. Maag
3. Drank
De antwoorden waren natuurlijk gemakkelijk… eerst nummer drie… natuurlijk weet iedereen dat ik al jaren lang lid ben van de AA. De tweede… nog steeds een raadsel waarom ik een ballon word. En nummer 1 daar zijn we voor naar de tandarts geweest.. hebben we 4 verdovingspuiten gehad en heel veel pijn!

We kwamen erachter dat mensen die de traditie niet kennen vreemd opkunnen kijken van onze gewoontes… De eerst was Fahad die een chocolade letter ontdekte… 1. Hij kreeg het doosje:” Oh nice a letter F from Friend… No, it is the F form Fahad! 2. Uitpakken …. 3. “Oh it is Chocolat!! Uhmmm yeah d’oh!!
Dan de verassing van Edmee en Laurie… Pepernoten binnengooien bij de buren.. reactie:” Why are you trowing dogfood at us??!! Nooit zo over nagedacht dat pepernoten op hondenvoer leken..

Na deze schokkende ervaringen was het tijd om te beginnen met de surprises! Iedereen had een cadeautje gekocht voor 5 dollar wat we konden gebruiken voor het spel.. en natuurlijk waren er de dingen die mensen heeeel graag wilden hebben en natuurlijk waren er cadeautjes die niemand wilde hebben…Uiteindelijk eindigde ik met een beetje van beide… Een Finding Nemo spel!! Awesome… een plastice blokfluit, limegreen, ook wel grappig, vooral erg irritant voor de anderen en last but not least, Old skool plakhandjes… die handjes die je vroeger tegen de raam aangooide … ze zijn zelfs gemoderniseerd er zitten echte handvaten aan!!

Dank u Sinterklaasje!

• 09 December 2010 - 12:28

Johan B:

Ha els,

Mooi dat je dit ook weer mee hebt mogen maken.
    Nog een dag of 10 en dan ben je weer hier in nederland.
    Op dit moment sneeuwt hier dus trek warme kleren aan als je thuis komt.
    We zien je wel een keer verschijnen hier.

Gr, johan

• 13 December 2010 - 16:58

Mama:

hoi els
    ik liep langs leen en jan
    toen kwam jan naar buiten en zij
    nog zes nachtjes
    zijtellen de dagen ook af
    dat ji weer thuis bent
    lief he
    groetjes liefs mama

• 14 December 2010 - 07:03

Marloes:

Hey Els,

Het aftellen is nu echt begonnen,
    Geniet nog van de laatste dagen daar!
    Tot snel,

Groetjes Marloes

• 14 December 2010 - 21:00

Tante Toos En Ome Pe:

Hallo Els.

Ik hoop dat je een goede terugreis zult hebben. Het zal wel weer wennen zijn hier in Holland in de Liessels Peel. Dan zul je het weer even moeten doen met de foto's van je reisverslag en je herinneringen.
    Volgens ons heb je er echt van genoten. Tot ziens.

• 14 December 2010 - 21:57

Inge:

Nou Els, het is alweer bijna zover: je komt weer terug naar Nederland ;)

Wij wensen je een hele goede terugreis, en tot heeeeeeel snel :D:D
    We zijn heel benieuwd naar al je foto's en spannende verhalen ;)

Dikke kus Inge en Joan