HE HO!! WE ARE GOING TO CHICAGO!!! - Reisverslag uit Bowling Green, Verenigde Staten van Els Hanssen - WaarBenJij.nu HE HO!! WE ARE GOING TO CHICAGO!!! - Reisverslag uit Bowling Green, Verenigde Staten van Els Hanssen - WaarBenJij.nu

HE HO!! WE ARE GOING TO CHICAGO!!!

Door: Els Hanssen

Blijf op de hoogte en volg Els

17 September 2010 | Verenigde Staten, Bowling Green

Eindelijk de eerste echte trip! Chicago!!
Koffer gepakt, alle deuren dicht? Let’s gaan met die banaan!!
Na ongeveer een half uur met z’n allen in een te klein busje gezeten te hebben waren we eindelijk bij de opstap plaats aangekomen.

Eerst wat eten bij de MCdonalds want de bus komt pas over een half uur.
Even gezellig zitten, bakje koffie wat eten en toen was het kwart over 10 en moesten we klaar gaan staan voor de Megabus. Heel erg mega was ie niet maar eenmaal gesetteld konden we vertrekken.
Het duurde en het duurde en het duurde 4.5 uur kan erg lang zijn maar eindelijk…DE SKYLINE!! Wauw, wat was dat vet!

Oke we zijn er, en nu? Op naar het hostel, na een half uur sjouwen door de stad waren we bij het hostel. Er was een fout gemaakt met de verdeling van de kamers dus hadden wij met de dames een vierpersoons kamer en 3 personen moesten op een algemene kamer waar ook nog andere dames sliepen.. De eerste kamer: Mooi, netjes, 1 stapelbed en 1 anderhalfpersoonsbed. Kamer 2: Vies, stinkend en smerig (weet dat het dubbel is maar bij deze kamer was het echt!!) Dan maar met z’n zevenen in de 4 persoons kamer. Vienna en Linda boven in het stapelbed.. ik en Laurie in het onderste gedeelte en Dana,Edmee en Nienke in het anderhalfpersoons.

Toen eindelijk de stad in! SHOPPEN!!! Maar toch eerst even stoppen bij de bekende ‘Bean’. Een metalen kunstwerk in de vorm van een boon die de skyline van de stad weerspiegeld, het was heel erg gaaf!! Toen zijn we gesplitst en is iedereen gaan winkelen. Ik Laurie Nienke en Edmee op naar de Ugg store! Onderweg natuurlijk in verschillende winkels gestopt, het toppunt was wel de watertower, een super groot winkelcentrum waar ons aangeboden werd om gratis je wenkbrouwen te laten harsen… tja laten we zeggen dat ik niet wist dat ik nog zoveel haar tussen mijn wenkbrauwen had… auw auw auw! Maar alle haren die er niet moesten zitten zijn nu weg en de huid is zo zacht als babybilletjes :). Natuurlijk hebben we nog onze Ugg’s gekocht… totally awesome!

Oke, nu hebben we honger gezellig uit gegeten en toen nog even naar de bekende Billy goat bar. Hier werden de mensen die geen 21 waren zowat weggekeken omdat de man achter de bar echt wel keek of ze niet een slokje alcohol dronken.. beetje vreemd dan maar naar huis.

Zaterdag, shoppen , shoppen, shoppen even wat eten, shoppen shoppen.. en toen naar het strandje bij Michigenlake.. We moeten toch even de zonsondergang gaan bekijken…. En het was fantastisch… wel weer even een ‘slik-was-je-maar-hier- momentje’ maar het was super mooi… Daarna weer met z’n allen wat gegeten en weer terug om de stad vanaf het strand te bekijken met al die lichtjes. Na allemaal even ons momentje gehad te hebben op het strand wilden we naar de pier om te gaan kijken wat daar te doen was… eindelijk daar… DICHT! Naja wat nu… de ene helft wilde op stap en ik samen met nog 6 andere meiden en Bob hadden geen zin omdat het toch wel aan de prijzige kant was en een hele zaterdag winkelen toch wel vermoeiend is wilde toch nog even kijken of we echt niet de pier op konden. De rest was al weg en wij konden dus echt niet de pier op … toen kwam er een man: “You guys need a ride home? 5 bugs p.p.” Uh prima maar we zijn wel met 7 personen.. ooh dat geeft niet ik heb een limo!! Haha wij dus met de limo naar ons hostel echt te grappig! Toch nog een bijzonder avond gehad.

Zondag was het moment dat we eindelijk naar de Willis aka Searstower gingen.. eerlijk is eerlijk… ik was echt best wel heel erg bang haha… okee de lift in.. “huh zijn we er al?” “Nee dit is de eerste verdieping waar we onze kaartjes moeten controleren… Ohw… toen de echt lift in… beetje wiebelig op het einde maar oke we waren veilig aangekomen op de juiste verdieping… welgeteld 413 meter boven de grond… ai… daar sta ik dan met mijn stoere praat dat ik wel even in dat glazen hok zou gaan staan, (er was een glazen hok buiten het gebouw gebouwd zodat je echt 413 m naar beneden kon kijken) Na heel veel twijfelen en veel diep in en uitademen en een Edmee die zegt kom op Els je durft het echt wel ging ik er toch op.. Heb er zeker geen spijt van gehad… want nadat ik het gevoel had gekregen dat het echt veilig was hebben we menig plaatje geschoten!

Daarna nog even wat dingen geruild die ik had gekocht (had bij 2 dingen de verkeerde maat meegenomen.. ai) en toen nog even naar de pier, een drankje doen $3,- en gratis refill.. tja daar kunnen ze hier wat van leren.. en toen weer terug naar de bus..

Het was fantistisch… I fell in love with this amazing city!!

Voor foto’s kijk je op:

• 17 September 2010 - 17:22

Marjolein:

Hej els,
    Echt super gave foto's! het lijkt me echt wel genieten daar niet? echt super!!!
    nu even verder met je foto's bekijken.
    Liefs Marjolein

• 21 September 2010 - 15:30

Johan B:

Ha els,

Mooi dat j ehet naar je zin hebt.
    Zonsondergangen kunnen mooi zijn met uitzicht.
    Ben ook blij te horen dat je een slik-was-je-maar-hier- momentje had.
    Dat hebben we hier ook.

Gr. johan

• 22 September 2010 - 13:06

M.OOMEN:

Els, wat heb jij het leuk nou interessant jammer dat ik al 81 j ben!!!het verslag is zo dat je voelt hoe jullie het maken.Geweldig,en die kaart uit OHIO ook alweer iets aparts, toen ik die ontving,moest wel even denken maar wat een verrassing!!Iedereen die die ontvangen heeft wordt stiekum wel jaloers op je.Je eindigt Tot snel maar ik denk dat je nu toch echt een beetje gehecht gaat wordenaan het leven in OHIO! Geniet ervan en het allerbeste,M.Oomen

• 26 September 2010 - 10:09

M.oomenha:

hadieElshet is nu zondagen sls hetevenkanzit ik dan wat te prutsen opjouw computer het is gelukt om en briefje naar je te schrijven!!Strak komt Wieneke onze dochter ,want het gaat niet echt goed met mijn man.Maar weblijven optimistisch en een lekkere appeltaart staat op ons te wachten en dan kunnen er geen gekke dingen gebeuren!!!Marjon onze oudste dochter vond het geweldig dat je in de States bent zij is ook ëens in America geweest.Alls ze nu zoiets hoortis ze weer hlemaalm"high".Hier beginnen we te voelen dat de Herfst er aan komt.Vreselijk want nu moeten je Moeder en ikweer alles opruimen voorbarre wintertijden!!m.oomen

• 02 Oktober 2010 - 18:37

Loes:

Hee Elske,

Zo te horen heb je het prima naar je zin daar! Leuk om te lezen, maar ook zeker vet dat we dat ook even kunnen zien, je hebt er al superrrrr foto's op staan! Idd de skyline, kicken man!:D
    Het ga je goed meis!;)

Kus Loes

• 15 Oktober 2010 - 10:13

Lisette:

Hee Els

Hoe is het daar?? zo te lezen heb je het erg goed naar de zin!!!:) en de foto's zijn ook erg leuk om te zien!!
    Geniet er van!!

xx

• 23 Oktober 2010 - 02:45

Inge:

Hey Els,

Leuk om zo allemaal te lezen wat je meemaakt.
    Je hebt het goed naar je zin zo te lezen.
    Heel veel plezier nog daar!!

Groetjes Inge